حرکت در سطح

  • این برنامه شعر خوانی هوشنگ چالنگی POEM

    و گزارش این علف بی رنگ به همراه تو این گونه ست اگر این شب ست اگر این نسیم به همراه تو نواده ی خوابالود هم سیاهی ی تنها خود تویی بهین شب تنها که خود می سازی و آبها که در پای تو می خسبند رنگ می گیرد. .

  • گفتگوی رادیویی با رضا قاسمی

    رضا قاسمی، نویسنده‌ی شناخته شده و خالق آثاری چون "همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها"، این روزها دارد آخرین قصه خود را در فیس‌بوک منتشر می‌کند. او با ما از دغدغه‌های نویسنده‌ای می‌گوید که در زمانه فیس‌بوک می‌زید و می‌نویسد.

  • عدوی تو نیستم من، انکار توام

    ناما جعفری، شاعر بیست و هفت سالۀ ایرانی، در مجموعه‌ای با عنوان «تجمع در سلول انفرادی» کوشیده است تجربۀ پرورده و بالیده شدن اندیشه و عاطفۀ شاعران ایرانی را در برخورد به فرایافت پیکار مدنی نمایش دهد.

  • من یک ادوارد دست قیچی هستم ای تیم برتون لعنتی

    آدم به دوستی این موجودات عجیب، اما معصوم و صادق بیشتر می‌تواند اعتماد کند تا کسانی که پشت علاقه‌شان یک دنیا خودخواهی، منفعت‌طلبی و ریاکاری نهفته است. من ترجیح می‌دهم در آن قلعه گوتیک با ادوارد دست قیچی زندگی کنم، از رولت‌های گوشت سویینی تاد بخورم

  • چشمان کاملاً باز استنلی کوبریک

    هفت سال بعد، «کوبریک» فیلم تحسین‌برانگیز «غلاف تمام فلزی» را درباره جنگ ویتنام به‌تصویر کشید. آخرین فیلم این نابغه سینما در سال ۱۹۹۹ و با فاصله ۱۲ سال بعد از فیلم قبلی ساخته شد؛ «چشمان کاملا بسته» با بازی «تام کروز» و «نیکول کیدمن» که از جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه شد.

۱۳۹۳ تیر ۵, پنجشنبه

شهوت ممنوع – شهرزاد سپانلو

ساناز زارع ثانی:"شهوت ممنوع " یکی از ترانه هایی هست برای آلبوم جدید شهرزاد سپانلو (وقفه کوتاه) نوشتم . زمانی که اولین سطر این آهنگ رو نوشتم ،مثل خیلی وقتها کلمات فروغ دور سطرم شروع به حرف زدن کردن. نمیتونستم بی خیال از کنار این همه سر و صدا رد بشم. وقتی تکه ای از شعر فروغ از دستام چکه کرد، حس کردم که این شعر ترسی از هیچ سیاهی نخواهد داشت. یک طرف شعر فروغ ، یک طرف صدای شهرزاد ! 
این وسط تمام تلاشم این بود که صدای فریاد چند نسل رو به هم بدوزم تا نشون بدم ، هنوز میشه برای " گناه " شعر نوشت ! هنوز این ترس بوی سالها پیش رو داره . 
شاید نسلها باید بنویسن و بخونن تا بیاد اون روزی که آب از آسیاب بیفته و موهاش سفید بشه 


به امید کهنه شدن این حرف ، این بهانه، این فریاد ، این گناه!

شهوت ممنوع – شهرزاد سپانلو
ترانه سرا : ساناز زارع ثانی ( با تضمینی از شعر گناه فروغ فرخزاد )
آهنگساز : ساسان عضدی
داره شب میشه و کم کم / تنم دلتنگه دستاته
رو پوستم جای پیراهن / هنوزم ردِ دستاته
هنوز تشنه ام مثل صحرا / چشام دنبال بارونه
تو اون گنجی که تو رویام / کسی جاشو نمیدونه
چشام میخنده بی وقفه / دلم آروم نمی مونه
زیر پوستم زنی داره / مدام این شعرو میخونه:
" گنه کردم گناهی پر ز لذت
در آغوشی که گرم و آتشین بود
گنه کردم میان بازوانی
که داغ و کینه جوی و آهنین بود "
صدات پنهون شده تو من / داره می رقصه تو رگهام
تو کاری کردی که یلدا / شده اسم همه شبهام
نه از این شهوت ممنوع / نه از کابوس می ترسم
تو دریایی پر از آتش / برهنه ، گرم ، می رقصم
چشام میخنده بی وقفه / دلم آروم نمی مونه
زیر پوستم زنی داره / مدام این شعرو میخونه:
" گنه کردم گناهی پر ز لذت
در آغوشی که گرم و آتشین بود
گنه کردم میان بازوانی
که داغ و کینه جوی و آهنین بود "
مث ِ یک راز سر درگم / میخوام پنهون شی تو شعرام
مثل سیاره ای مخفی / تو راه شیری خوابام
روی لبهام هنوز جای / تنفسهای تو مونده
تو عطر سیب سرخی که / تن حوا رو پوشونده
چشام میخنده بی وقفه / دلم آروم نمی مونه
زیر پوستم زنی داره / مدام این شعرو میخونه:
" گنه کردم گناهی پر ز لذت
در آغوشی که گرم و آتشین بود
گنه کردم میان بازوانی
که داغ و کینه جوی و آهنین بود "
iTunes Link: https://itunes.apple.com/us/album/a-b
From the 2014 album "Vaghfeye Kootah" A Brief Pause
Shahrzad Sepanlou - Forbidden Lust
Music: Sasan Azodi
Lyrics: Sanaz Zaresani
Chorus by Forough Farrokhzad from "The Sin" poem.
شهوت ِ ممنوع
Shahrzad Sepanlou - Forbidden Lust
شهوت ممنوع – شهرزاد سپانلو
ترانه سرا : ساناز زارع ثانی ( با تضمینی از شعر گناه فروغ فرخزاد )
آهنگساز : ساسان عضدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر